T.C.
BAKIRKÖY BELEDİYESİ
Afet İşleri Müdürlüğü
Görev ve Çalışma Yönetmeliği
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmelik, Bakırköy Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev ve çalışma esaslarını düzenler.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Bakırköy Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, aşağıda belirtilen kanunlara ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır:
a) 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu
b) 5393 sayılı Belediye Kanunu,
c) 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,
ç) 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,
d) 4123 sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun,
e) 4539 sayılı Doğal Afet Bölgelerinde Afetten Kaynaklanan Hukuki Uyuşmazlıkların Çözümüne ve Bazı İşlemlerin Kolaylaştırılmasına İlişkin Kanun,
f) 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu.
Tanımlar
Madde 4- (1) Bu Yönetmelik’te geçen;
a) Büyükşehir: İstanbul Büyükşehir Belediyesini,
b) Belediye: Bakırköy Belediyesini,
c) Başkan: Bakırköy Belediye Başkanını,
ç) Başkan Yardımcısı: Bakırköy Belediye Başkan Yardımcısını,
d) Müdürlük: Afet İşleri Müdürlüğünü,
e) Müdür: Afet İşleri Müdürünü,
f) Şeflik: Afet İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak görev yapan, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri organize eden, yürütülmesini sağlayan ve bu işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yerine getirmekle yükümlü alt birimleri,
g) Bakırköy Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (BAKUT): Uluslararası çağrı, iletişim ve enkaz işaretleme standartları gereği kullanılmak üzere; Bakırköy Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibini,
ğ) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli bir kesiminin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, acil müdahale gerektiren olaylar ve bu olayların oluşturduğu kriz hâlini,
h) İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP): Afetlerin olası etkilerini dikkate alarak, bu etkileri en aza indirmek adına afetler olmadan hayata geçirilmesi gerekenleri süreç dâhilinde tarifleyen, sorumlulukları tanımlayan sürdürülebilir bir planı,
ı) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD): Afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetlerin ülke düzeyinde etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli önlemlerin alınması ve olayların meydana gelmesinden önce hazırlık ve risk azaltma, olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında gerçekleştirilecek iyileştirme çalışmalarını yürüten kurumu,
ı) TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı): Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlayan, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirleyen planı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı, Yönetim, Görev ve Sorumluluklar
Teşkilat yapısı
MADDE 5- (1) Afet İşleri Müdürlüğü’nün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir:
a) Afet İşleri Müdürü,
b) Șef
c) Operasyon Planlama ve Uygulama Şefliği,
ç) Risk Azaltma ve Planlama Şefliği,
d) İdari Büro.
Kuruluş
MADDE 6 - (1) Afet İşleri Müdürlüğü, Bakırköy Belediye Meclisinin 03/06/2024 tarihli ve 50 numaralı kararı ile kurulmuştur.
Müdürlük görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7- (1) Afet İşleri Müdürlüğünün görevleri, yetkileri ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurumun fiziksel ve personel sivil savunma güvenliğini sağlamak,
b) Afet öncesi ve sonrası acil durum hazırlıkları yapmak,
c) Afet Yönetim Merkezi ile ilgili mevzuat ve planlama çalışmalarını yürütmek,
ç) Afet yönetimi konusunda toplumsal katılımı teşvik etmek ve eğitim faaliyetleri düzenlemek,
d) Afete ilişkin müdahale ekipleri kurmak, eğitmek, donatmak ve hazır bulundurmak,
e) İlçe sınırları içerisindeki halkın, diğer canlıların ve çevrenin afet ve acil durum güvenliği ile ilgili çalışmalar yapmak,
f) Afet ve acil durum risk yönetimi planları hazırlamak, İlçe Afet Planı’na katkı sağlamak,
g) Afetle mücadele kapsamında sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapmak ve projeler geliştirmek,
ğ) Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) doğrultusunda ilçeyi afetlere hazırlıklı ve dayanıklı hale getirmek için ilgili kurumlardan destek almak,
h) Afet farkındalık eğitimleri vermek ve tatbikatlar düzenlemek,
ı) Afet yönetimi süreçleri kapsamında kurumlar arası etkin ve hızlı koordinasyonu sağlamak.
i) Afet ve acil durumlarla ilgili mevzuat çerçevesinde düzenlemeler yapmak ve uygulamaları takip etmek,
j) Afet yönetimi ve farkındalık konularında yazılı ve görsel dokümanlar hazırlamak,
k) Afet öncesi, esnası ve sonrasına ilişkin tehlike analizleri yapmak ve gerekli önlemleri almak,
l) Afet yönetimiyle ilgili ulusal ve uluslararası standartlara uyum sağlamak ve akreditasyon işlemlerini yürütmek,
m) Belediyeye ait personel ve ekipmanları afet yönetimi süreçlerinde etkin şekilde kullanmak.
n) Afet ve acil durum yönetimi kapsamında verilen tüm görevleri mevzuata uygun şekilde yerine getirmek,
o) Belediye sınırları içerisindeki tüm afet yönetimi süreçlerini organize ederek zamanında ve etkin şekilde müdahaleyi sağlamak,
ö) Halkın, kurumların ve müdahale ekiplerinin afetlere hazırlıklı olmasını sağlamak için gerekli eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerini yürütmek,
p) Diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda Müdürlüğe verilecek görevleri yerine getirmek.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- (1) Müdürün görevleri, yetkileri ve sorumlulukları şunlardır:
a) Müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, müdürlüğü temsil etmek ve belediyenin hak ve menfaatlerini korumak,
b) Müdürlüğe bağlı çalışan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek, iş dağılımını yapmak ve personeli denetlemek,
c) Müdürlüğün hizmet alanıyla ilgili yazışmaları, raporlamaları ve kayıt işlemlerini düzenlemek,
ç) Eğitim, tatbikat ve arama kurtarma faaliyetlerini planlamak, yürütmek ve raporlamak,
d) Başkan ve başkan yardımcıları tarafından verilen görevleri mevzuata uygun şekilde yerine getirmek.
e) Müdürlüğün hizmetlerinin, ilgili mevzuat ve planlara uygun şekilde yürütülmesini sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 9- (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan durumlarda, ilgili kanunlar, yönetmelikler, genelgeler ve diğer bağlayıcı mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Müdürlük faaliyetlerinin düzenlenmesiyle ilgili mevzuatta da hüküm bulunmaması durumunda, genel hukuki prensipler ve üst makamların talimatları doğrultusunda işlem yapılır.
Yürürlük
MADDE 10- (1) Bu yönetmelik, Bakırköy Belediye Meclisi tarafından kabul edilip belediyenin internet sitesinde yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 11- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Bakırköy Belediye Başkanı yürütür.